Peleți și brichete din biomasă pentru încălzirea caselor: ce potențial există în Republica Moldova
Argumentul Guvernului privind decizia de a anula reducerea de 50% la importul mașinilor hybrid
Peste patru sute de persoane cer printr-o petiție Parlamentului și Guvernului păstrarea cotei de acciz pentru automobilele hybrid în mărime de 50%. Cotă care a fost schimbată la 25% prin aprobarea proiectului de lege pentru modificarea Codului Fiscal, în partea ce ține de scutirea de care beneficiau persoanele care procurau automobile cu sistem hybrid sau mild hybrid. Solicitat de Ziarul de Gardă pentru o reacție pe marginea acestui subiect, secretarul de stat din cadrul Ministerului Finanțelor, Dorel Noroc, a declarat că reducerea de 25% a accizului pentru automobile hybrid clasice este motivată de faptul că aceste mașini nu ar fi atât de ecologice precum cele de tip plug-in hybrid, respectiv beneficiază de o reducere mai mică.
„Din experianța internațională și a României, am constatat că statul stimulează în special automobilele care sunt mai ecologice – de tip plug-in. De aceea, s-a ajuns la concluzia ca facilitățile să fie bine direcționate. Astfel, ca să stimulăm anume acele mașini care în realitate au o poluare mai mică, s-a acordat 50% la automobile de tip plug-in, 25% la mașinile hybrid și pentru a treia categorie (mild și micro hybrid) va fi achitată integral taxa, pentru că astăzi avem importuri masive de micro și mild hybrid care, în realitate, nu trebuie să beneficieze de facilități și pierdem bani la buget”, a declarat pentru Ziarul de Gardă secretarul de stat din cadrul Ministerului Finanțelor, Dorel Noroc.
În același timp, semnatarii petiției susțin că mărirea cotei de acciz va afecta importul de automobile cu propulsie hybrid în favoarea automobilelor cu propulsie benzină și diesel. Mai multe detalii AICI.