Sectorul mondial al turismului a fost primul cel mai dur afectat de epidemia cauzată de COVID-19, iar milioane de locuri de muncă riscă să fie desființate după ce companiile din domeniu s-au văzut nevoite să-și sisteze activitatea. Pentru a face față provocării fără precedent, Organizația Mondială a Turismului (OMT), agenție din cadrul Organizației Națiunilor Unite, lansează campania „Healing Solutions Tourism Challenge”, care constă într-un apel adresat startup-urilor, dezvoltatorilor și antreprenorilor IT de a crea soluții inovatoare ce ar putea contribui la redresarea rapidă a industriei.

Campania „Healing Solutions Tourism Challenge” este de fapt, un apel lansat la nivel global prin care se solicită prezentarea de idei și soluții inovatoarea, care ar putea ajuta sectorul turismului și care vor duce la relansarea acestuia.

Idei gata pentru a fi implementate La campania OMT se pot înscrie startup-urile, antreprenorii IT și creatorii de soluții inovatoare din întreaga lume, care au idei și proiecte gata de a fi implementate, ce pot contracara efectele epidemiei de COVID-19 asupra sectorului turismului.

Acestea pot include diferite metode, procese, inițiative cu impact social, aplicații, soluții tehnice existente, dar și inovatoare. Cei care doresc să participe, trebuie să vină cu inițiative care îndeplinesc următoarele criterii:

 Să fie inovative și să ofere soluții cu valoare adăugată;
 Să fie testate anterior și să aibă un plan de afaceri;
 Să fie accelerate înainte de data depunerii dosarului;
 Să aibă potențial de a fi aplicate în multe țări.

Apelul OMT vizează identificarea de proiecte care pot avea un impact imediat pentru categoriile:
 Sănătate și oameni: soluții axate pe măsuri de siguranță, metode de igienizare, detectare timpurie care sunt destinate actorilor din sectorul turismului și care pot fi utilizate de turiști, angajați și companii;
 Economie: soluții axate pe aplicații digitale pentru turism și economie, gestionarea veniturilor și a investițiilor, dar și pentru alte activități ce urmează să fie implementate în sectorul turismului;
 Turism și destinații turistice: soluții axate pe tehnici de comunicare și gestionare a crizelor, re-branding a destinațiilor turistice, de recăpătare a încrederii în călătorii și a altor domenii conexe.

Înscrierile vor fi deschise până pe 15 aprilie 2020, dată limită pentru depunerea dosarelor la OMT. Aplicarea la campanie pe link. Ideile selectate vor fi anunțate public pe 20 aprilie 2020, fiind invitate să își prezinte soluțiile inovatoarea în fața a 150 de reprezentanți ai guvernelor țărilor membre, iar următorii pași spre implementare vor fi lansați după 25 aprilie 2020.

Întrebările cu privire la aplicare concurs, pot fi adresate către Natalia Bayona, Senior Expert on Innovation, Digital Transformation and Investment nbayona@unwto.org

Inițiativa OMT urmărește scopul de a diminua impactul devastator cauzat de pandemie, prin plasarea sectorului turismului în centrul eforturilor de recuperare economică, și prin crearea unei platforme de comunicare între guvernele țărilor membre și mediul privat pentru a susține colaborarea și solidaritatea internațională.