Google îi încurajează pe utilizatori să integreze clima în deciziile lor zilnice
Google vrea să îi îndemne pe utilizatorii săi să ia decizii ecologice, cum ar fi să aleagă un traseu care înseamnă un consum mai mic pentru maşină, în detrimentul unuia mai rapid, relatează AFP și Agerpres.
Gigantul tehnologic a anunţat miercuri actualizarea mai multor servicii ale sale în acest sens. De exemplu, Google Maps va propune de acum trasee mai puţin poluante atunci când timpul de sosire este similar.
Această funcţie, care va putea fi folosită mai întâi în SUA şi apoi în Europa în 2022, “va avea anul viitor acelaşi impact ca retragerea de pe şosele a 200.000 de maşini”, a afirmat şeful companiei, Sundar Pichai, într-o conferinţă de presă susţinută marţi.
Grupul californian va adăuga de asemenea informaţii privind diferite servicii online pentru consumatori.
Motorul de căutare poate găsi zboruri care menţionează astfel emisiile de CO2 – mai ridicate pentru un loc la business class, care ocupă mai mult spaţiu.
Date similare vor fi furnizate de hoteluri, serviciile financiare sau aparatele electronice.
“Scopul nostru este de a face alegerile ecologice mai uşoare”, a declarat Sundar Pichai.
Google, la fel ca celelalte companii din Silicon Valley, îşi anunţă deseori investiţiile care privilegiază energiile durabile şi care contribuie la lupta împotriva schimbărilor climatice.
“Individual, aceste alegeri pot părea mici, însă când le înmulţeşti (…), obţii transformări importante pentru planetă”, a adăugat el.