Mașinile diesel, de 10 ori mai toxice decât camioanele și autobusele

165

Mașinile diesel moderne poluează de 10 ori mai mult decât camioanele și autobusele, potrivit The Guardian care citează cel mai nou studiu realizat de Consiliul Internațional pentru un Transport Curat (ICCT).

Diferența uriașă dintre valorile emisiilor de oxizi de azot (NOx) este produsă din cauza testării mult mai stricte aplicate vehiculelor mari din UE, potrivit cercetătorilor din spatele studiului. Ei spun că aceleași măsuri stricte trebuie să fie aplicate și în cazul autoturismelor.

S-a constatat că vehiculele utilitare grele testate în Germania și Finlanda emit aproximativ 210 mg de NOx pe kilometru parcurs, mai puțin de jumătate din valoarea de 500 mg/km eliminată de autovehicule diesel moderne, care îndeplinesc ”cele mai înalte standarde Euro 6”. Deși autobuzele și camioanele au motoare mai mari și ard mai multă motorină pe kilometru, datele constatate conduc la concluzia că autoturismele diesel produc de 10 ori mai mult NOx per litru de combustibil.

Analiza ICCT a arătat că producătorii au fost în măsură să se asigure că vehiculele utilitare grele se mențin sub limitele de poluare, atunci când sunt pe drum, dar că emisiile provenite de la autovehicule o iau razna în lumea reală.

Potrivt ICCT, testele oficiale ale UE pentru automobile sunt în prezent limitate la măsurătorile de laborator ale vehiculelor prototip.

În schimb, pentru măsurarea emisiilor de NOx de la camioane și autobuze, dispozitivele de testare mobile au devenit obligatorii în 2013. În consecință, vehicule selectate în mod aleatoriu pot fi testate în condiții reale de conducere”, a declarat Peter Mock, managing director al ICCT în Europa .

Modificări aduse regimului de testare auto în UE urmează să se aplice din luna septembrie, cu dispozitive mobile, denumite sisteme de măsurare a emisiilor portabile (SPME), atașate la vehicule care sunt conduse pe trasee reale și nu în laborator.

Sursa:Green-report.ro

LĂSAȚI UN MESAJ