Mişcarea Ecologistă din Moldova invită adolescenții să participe la concursul “TINERII AMBASADORI AI REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI” şi să devină mesagerii naturii din această valoroasă arie protejată.

Concursul are două categorii: desen și mass-media.

Doritorii de a participa la categoria desen trebuie să prezinte o lucrare în format A3 la tema: Natura Rezervației Orheiul Vechi (flora, faună, resurse naturale, ecosisteme, peisaj).

Tehnica de executare a lucrării: acuarelă, acril, guaş, ulei sau creion pe hârtie sau pânză. Lucru individual.

Cei care vor să participe la categoria mass-media trebuie să creeze un grup de iniţiativă de 5-7 membri şi să promoveze natura Rezervaţiei Orheiul Vechi printr-un mesaj media (spot video, articol, foto-reportaj etc)!

Potrivit organizatorilor, campania va cuprinde, dar nu se va limita la producerea materialelor video (cu durata 1-3 minute), fotografiilor (albume foto, fotoreportaj) şi a textelor (articole cu volum 1000-2000 semne) despre diversitatea, frumuseţea şi valoarea patrimoniului natural (floră, faună, relief, resurse naturale, ecosisteme) din Rezervaţia Orheiul Vechi. Alte tipuri de materiale (opţional): emisiuni radio, flashmob online, reportaj TV, interviuri, etc. Materialele vor fi publicate şi distribuite publicului larg, de către grupul de lucru, prin intermediul canalelor social media precum Youtube, Facebook, Twitter, Tiktok, ş.a. Campania trebuie să aibă un titlu şi un mesaj cheie pe care grupul vrea să-l transmită oamenilor din comunitate. Pentru mai multă vizibilitate, recomandăm crearea unei pagini de Facebook a grupului de iniţiativă, unde vor fi difuzate materialele realizate!

Participanţi: elevi din comunele şi satele Donici, Ghetlova, Ivancea, Morozeni, Neculăieuca, Peresecina, Pohorniceni, Puţintei, Selişte, Teleşeu, Trebujeni, Vatici, Maşcăuţi, Codreanca, Romăneşti, Ţigăneşti, Bravicea, Săseni, Holercani, Susleni, Piatra şi oraşul Orhei. Vârsta pentru categoria desen: 11 – 16 ani; pentru categoria mass-media: 14-18 ani. Lucru în grup. Număr de participanţi în grup: 5- 7 membri.

Categoria DESEN: Pentru a participa la concurs, fotografiaţi lucrarea şi o transmiteţi prin email la adresa electronică: scobioalae@gmail.com, până la data de 10 octombrie 2020, cu subiectul “Concurs – TINERII AMBASADORI AI REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI”. În textul mesajului indicaţi: denumirea lucrării, numele şi prenumele autorului, localitatea şi telefon de contact.

Detalii suplimentare pentru categoria DESEN găsiți AICI.

Cele mai bune 10 lucrări vor fi premiate cu diplome, enciclopedii, articole de birotică. Top 3 lucrări vor beneficia de un premiu special: posibilitatea de a participa la un atelier de pictură desfăşurat în localitatea Trebujeni sub egida artistului plastic (membru al UAP Iaşi, profesor de artă plastică) Dumitru Balica, în cadrul căruia vor primi în dar un câte un set profesional de pictură (pensule, culori, pânză, şevalet).

Criterii de evaluare : Impresie artistică generală, tehnică de realizare a desenului, respectarea temei.

Categoria MASS-MEDIA: produsele campaniei vor fi prezentate la concurs în format digital, fiind transmise, la expirarea termenului de desfăşurare a concursului, la adresa scobioalae@gmail.com, utilizând platforma wetransfer.com. Fişierele vor fi însoţite de un document word, în care vor fi indicate link-urile unde pot fi găsite produsele realizate în cadrul campaniei publicate online sau prin intermediul altor canale media. Subiectul mesajului electronic: “Concurs -TINERII AMBASADORI AI REZERVAŢIEI ORHEIUL VECHI. Mass media”. În textul mesajului indicaţi: titlul campaniei, denumirea grupului de lucru, numele şi prenumele membrilor grupului, localitatea şi date de contact a cel puţin unuia din membrii grupului.
Grupul câştigător va primi premii precum: hard disk extern (1TB) pentru fiecare membru al grupului, diplome, articole de birotică şi un atelier de instruire cu un specialist în domeniul jurnalismului.

Detalii suplimentare pentru categoria MASS-MEDIA găsiți AICI.

Criterii de evaluare : mesajul campaniei; respectarea condiţiilor concursului; popularitatea şi vizibilitatea campaniei – nr. de vizualizări şi aprecieri; calitatea materialelor produse (calitatea audio, video, foto).

Perioada desfășurării concursului: 12 septembrie – 10 octombrie 2020.