Raport. Nouă din zece mașini vândute în anul 2035 vor fi electrice
Piața de încărcare a vehiculelor electrice va crește la 75,5 miliarde de euro în 2035, de la 4,5 miliarde de euro în 2021, scrie în raportul Digital Auto 2021/22 realizat de Strategy&, departamentul global de strategie al companiei „PricewaterhouseCoopers”. Totodată, estimările arată că nouă din zece (93%) mașini vândute în 2035 vor fi electrice, scrie green-report.ro.
Raportul e-Readiness realizat de Strategy&, care analizează dezvoltarea e-mobilității pe principalele șapte piețe europene, luând în calcul stimulente guvernamentale, infrastructura, ofertă și cerere, indică Norvegia ca fiind cea mai pregătită țară din acest punct de vedere. Din perspectiva infrastructurii, Norvegia însumează peste 90.000 de puncte de încărcare a automobilelor electrice.
Elveția se situează pe locul al doilea în indicele eReadiness, cu un nivel ridicat de cerere susținut de o infrastructură solidă pentru mașinile electrice. Regatul Unit prezintă un nivel bun al cererii din partea consumatorilor, susținut de infrastructura vehiculelor electrice, dar stimulente limitate pentru populație. Germania se situează la jumătatea clasamentului, cu performanțe relativ bune în ceea ce privește stimulentele guvernamentale și creșterea cererii clienților pentru vehiculele electrice.
Următoarea poziție îi revine Franței, cu un nivel mediu de infrastructură pentru vehicule electrice, dar care, împreună cu un nivel mai ridicat de stimulente, ar putea duce la o mai mare adoptare a vehiculelor electrice. Spania și Italia au înregistrat cel mai mic scor, în principal din cauza lipsei de infrastructură.
Europa trebuie să-și majoreze capacitatea de producție a bateriilor ca să țină pasul cu cererea
Având în vedere estimările de creștere a vânzărilor de mașini electrice, Europa este deficitară nu numai la infrastructură, ci la producția de materii prime, precum bateriile, în prezent aceasta fiind subdimensionată în raport cu cererea.
Producția de vehicule electrice din Europa, care a ajuns la 28% din cea globală, este de aproape trei ori mai mare decât producția sa de baterii, care reprezintă mai puțin de 10% din producția mondială. Având în vedere geopolitica actuală, o influență europeană mai puternică pe piața producției de baterii este necesară pentru transformarea industriei auto.
Lanțul de aprovizionare cu baterii încă este dominat de China, cu aproximativ 80% din producția globală de celule și componente pentru baterii. Cu toate acestea, există potențialul ca UE și SUA să furnizeze 40% din cererea de vehicule electrice, iar în acest fel viitorul lanț de aprovizionare cu baterii să se reechilibreze.