Imagine simbol-btttargoviste.com

Noi reușite în promovarea ofertei turistice a Republicii Moldova pe plan internațional. La începutul acestui an, țara noastră a participat, în premieră, cu un stand propriu la cel mai mare târg de specialitate din peninsula scandinavă – „MATKA 2020 Nordic Travel Fair”.

Pentru a-i convinge pe potențialii turiști că oferta turistică a Moldovei răspunde cerințelor turistului modern, vizitatorii târgului au fost invitați să ia parte la sesiuni de proiecții video și tururi virtuale 360º.

„Oferta turistică a Moldovei se pliază perfect pe așteptările turiștilor străini în căutare de experiențe autentice și inedite, fapt care necesită o comunicare amplă și consecventă. De aceea, pe parcursul ultimilor ani, am reușit să prezentăm călătorilor lumii experiențele unice disponibile în Moldova, adaptate cerințelor lor: experiențe oenogastronomice, culturale, rurale, agroturistice, de aventură și de ce nu, istorice”, afirmă Rodica Verbeniuc, director general, Agenția de Investiții din Moldova.

Potrivit ei, participarea la „MATKA 2020 Nordic Travel Fair” înseamnă încă o ușă către turismul extern, dar și valorificarea celor mai prețioase active deținute de țara noastră.

La „MATKA 2020 Nordic Travel Fair” au participat mai mulți reprezentanți ai sectorului turismului din țară, printre care se numără: Asociația Națională pentru Turism Receptor din Moldova (ANTRIM), agențiile „Tatrabis”, „Visit Moldova – Incoming Tourism”, „GoAdventure Moldova”, „Winetours Moldova” și vinăria „Asconi”.

„Foarte mulți dintre cei cu care am discutat știau despre țara noastră și nu trebuia să le arăt pe hartă unde ne aflăm. Unii dintre ei ne-au vizitat acum 10-15 ani și planifică să mai vină în următoarea perioadă, pentru că au auzit multe lucruri frumoase. Ne-a bucurat extrem de mult faptul că unele persoane cunoșteau oferta turistică a țării și ne-au spus că aceasta reprezintă exact ceea ce căutau: natură frumoasă, cultură, gastronomie și aventură. Mă bucur mult că datorită suportului oferit de Agenția de Investiții am avut șansa de participa la un astfel de eveniment”, spune Oxana Șandrean, reprezentant, agenția „GoAdventure”.

Țările scandinave sunt o piață importantă pentru promovarea ofertei turistice a țării noastre, inclusiv datorită faptului că au cel mai înalt PIB pe cap de locuitor și se bucură de 5 săptămâni de vacanță pe parcursul unui an. Statisticile arată că în 2019 a fost înregistrată o creștere a numărului de turiști din segmentul de vârstă 20-64 ani, care sunt în căutare de experiențe autentice și destinații turistice necunoscute. De asemenea, țările din peninsula scandinavă au generat doar pe parcursul anului trecut o creștere extensivă a turismului emițător cu o valoare de peste 63 miliarde de dolari.