fbpx

Prima aeronavă cu emisii zero ar putea intra în exploatare până 2035

Susține Ecopresa, distribuie!

Airbus a semnat un acord de parteneriat cu CFM International, o societate mixtă 50/50 deținută de GE Aviation și Safran Aircraft Engines, pentru a colabora în cadrul unui program demonstrativ privind utilizarea hidrogenului, care se va lansa la mijlocul acestui deceniu.

Obiectivul programului este de a testa la sol și în zbor un motor cu ardere directă alimentat cu hidrogen, pregătind astfel intrarea în exploatare a unei aeronave cu emisii zero până în 2035. Demonstrația se va realiza pe o platformă de test A380 echipată cu rezervoare de hidrogen lichid pregătite în fabricile Airbus din Franța și Germania. Airbus va defini, de asemenea, cerințele sistemului de propulsie cu hidrogen, va supraveghea testele de zbor și va furniza platforma A380 pentru a testa motorul cu combustie cu hidrogen în faza de croazieră.

„Acesta este cel mai important pas întreprins de Airbus pentru a inaugura o nouă eră a zborurilor pe bază de hidrogen de la dezvăluirea conceptelor noastre ZEROe în septembrie 2020”, a declarat Sabine Klauke, director tehnic Airbus. „Prin valorificarea expertizei producătorilor americani și europeni de motoare care au făcut progrese în tehnologia de combustie a hidrogenului, acest parteneriat internațional transmite un mesaj clar că industria noastră se angajează să facă din zborul cu emisii zero o realitate.”

CFM International (CFM) va modifica camera de combustie, sistemul de combustibil și sistemul de control al unei turbine GE Passport pentru a funcționa pe hidrogen. Motorul, care este asamblat în SUA, a fost selectat pentru acest program datorită dimensiunii sale fizice, echipamentelor turbo avansate și capacității de debit de combustibil. Acesta va fi montat de-a lungul fuselajului din spate al platformei de testare în zbor pentru a permite monitorizarea emisiilor motorului, inclusiv a scurgerilor, separat de cele ale motoarelor care alimentează aeronava. CFM va executa un program extins de testare la sol înaintea testului în zbor al A380.

„Capacitatea de combustie a hidrogenului este una dintre tehnologiile de bază pe care le dezvoltăm și le maturizăm ca parte a programului CFM RISE”, a declarat Gaël Méheust, președinte și CEO al CFM.

Digiqole ad
Susține Ecopresa, distribuie!

Ana Raileanu