fbpx

Autoritățile locale vor să dezvolte turismul în municipiul Chișinău. Va fi elaborată o strategie pentru anii 2022-2027

Susține Ecopresa, distribuie!

Primăria municipiului Chișinău a lansat discuțiile publice privind elaborarea Strategiei de dezvoltare a turismului „Chișinău – capitala turistică” 2022-2027. Obiectivul general al Strategiei este dezvoltarea municipiului Chișinău ca o destinație turistică competitivă și durabilă, care va aduce beneficii economice, de mediu și sociale comunității locale și generațiilor viitoare.

Autoritățile locale susțin că sunt interesate în atragerea turiștilor pentru că această sferă de activitate este considerată drept o soluție salvatoare. „Avem nevoie de relansarea turismului, pentru a promova municipiul Chișinău, dar și pentru atragerea investițiilor economice în diferite domenii. Haideți să facem Chișinăul cât mai atractiv pentru turismul interior, pentru cei care vin să ne viziteze din afară”, a declarat edilul capitalei, Ion Ceban, la un eveniment online de lansare a discuțiilor pe marginea Strategiei de dezvoltare a turismului.

Natalia Țurcanu, director executiv Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern (ANTRIM), a menționat că discuțiile de inițiere privind elaborarea Strategiei de dezvoltare a turismului se axează pe provocările care există în sectorul respectiv, obiectivele care vor fi punctate în viitorul document de politici, pentru ca pe viitor să fie rezultate palpabile privind dezvoltarea Chișinăului ca destinație turistică în anii care urmează. Totodată, aceste destinații turistice trebuie să fie organizate cu dezvoltare durabilă.
Expertul internațional Audrey Scott a menționat că având o strategie a turismului, Chișinăul poate deveni o destinație turistică mai cunoscută și va putea fi valorificat potențialul turistic pe care îl avem în prezent. De asemenea, va putea fi identificat profilul turistului care poate să ne viziteze orașului. În acest scop, Strategia va permite axarea mai mult pe dezvoltarea produsului, a identității vizuale, a brandului Chișinăului ca oraș prietenos turiștilor. Totodată, un accent important va fi pus pe promovare.

Principalele obiective ale Proiectului Strategiei sunt:

– consolidarea și dezvoltarea produsului turistic al municipiului;

– poziționarea și promovarea destinației, cu impact care ar crește vizibilitatea destinației pe piețele-țintă;

– crearea unui climat favorabil investitorilor și mediului de afaceri pentru a permite dezvoltarea durabilă a afacerilor, investițiilor și creșterii economice.

Reieșind din aceste obiective, va fi elaborat Planul de acțiuni pentru implementarea Strategiei de dezvoltare a turismului (cu indicatori de măsurare).

Digiqole ad
Susține Ecopresa, distribuie!

Ana Raileanu