fbpx

A fost lansată platforma EcoLocal Turism. Producătorii vor primi vizitatori la fermele și plantațiile pe care le dețin

Susține Ecopresa, distribuie!

Asociația Consumatorilor și Producătorilor Eco și Artizanali a lansat platforma EcoLocal Turism. Comercianții care își vând mărfurile la piața EcoLocal Farmers Market oferă și servicii de turism la locurile lor de activitate. Pentru a oferi servicii de calitate, producătorii au fost instruiți în domeniul turismului rural și siguranței alimentare.

Fondată în 2018, Asociația EcoLocal a reușit să formeze o comunitate largă de oameni în jurul principiilor ecologice care stau la baza tuturor proiectelor lansate. În urma analizei potențialului și doleanțelor producătorilor autohtoni, Adunarea Generală a asociației a decis să dezvolte un nou proiect de turism.

Piața EcoLocal Farmers Market întrunește în prezent peste 100 de producători autohtoni. Mulți dintre aceștia sunt stabiliți în regiuni rurale, au ferme sau întreprinderi de producere și procesare și au posibilități de a-și spori sursele de venit prin atragerea vizitatorilor.

„Proiectul EcoLocal Turism își propune să adune toate ofertele individuale ale participanților de la piață și să le plaseze pe o platformă virtuală pentru a oferi informație veridică și actualizată viitorilor vizitatori ale noilor destinații turistice. Producătorii vor fi instruiți și ghidați în vederea prestării serviciilor de calitate, care vor completa oferta turistică națională și vor diversifica activitățile de recreere în zonele rurale”, menționează membrii Asociației.

Platforma EcoLocal Turism va fi prezentată sub formă de hartă virtuală, cu profiluri individuale ale participanților gazdă și va include oferte turistice diverse: cazare în case tradiționale, lecții practice, excursii pentru copii și adulți, organizarea evenimentelor private și publice, ateliere meșteșugărești și gastronomice.

Rețeaua creată va urma principiul de bază al Asociației de a educa consumatorii și de a promova beneficiile produselor alimentare locale și ecologice, iar participanții vor avea parte de promovare și perfecționare profesională continuă.

Piața turismului local este în creștere rapidă. Turismul de experiențe oferă o dimensiune total nouă și oportunități care depășesc turismul tradițional. Vizitatorii caută posibilități de a fi parte din poveștile gazdelor și din cultura locală, de a se conecta la esența unei localități și a oamenilor de acolo. Platforma EcoLocal Turism va aborda această nișă și va susține micii producători să-și diversifice veniturile”, susține Tamara Șchiopu, președinta Asociației.

Cu ajutorul platformei EcoLocal Turism, dorim să integrăm eco-turismul în economia locală. Vom crea atracții suplimentare pentru turiști, oferind lecții practice de agricultură ecologică, tradiții, cultură și meșteșugărit. Pe lângă activități, vizitatorii vor putea lua masa care conține bucate alese și vor putea rămâne peste noapte într-o casă tradițională, construită în 1965”, notează Nadejda Gori, producător ecologic în conversie și participant al platformei.

Digiqole ad
Susține Ecopresa, distribuie!

Ana Raileanu