Imagine simbol

Calitatea apei potabile este verificată continuu, începând cu procesul de tratare și până la robinetele consumatorilor, iar caracteristicile de potabilitate corespund legislației naționale în vigoare, care este în concordanță cu cerințele din domeniu privind calitatea apei potabile, afirmă Apă Canal Chișinău într-un comunicat de presă.

Potrivit instituției, lunar, calitatea apei este verificată la toţi parametrii indicaţi în actele normative existente atât în procesul de tartare, cât şi în sistemul public de alimentare cu apă potabilă, utilizându-se peste 30 de metode analitice, în conformitate cu graficele de prelevare a probelor şi efectuare a investigaţiilor de laborator, aprobate de Centrul de Sănătate Publică din mun. Chișinău.

Astfel, în luna ianuarie 2020, de către angajaţii Laboratorului apă potabilă (LAP) şi Laboratorului Staţia de apă Nistru (LSAN) ale întreprinderii au fost prelevate 15.411 de probe şi efectuate 30.505 de încercări fizico-chimice și 3.354 de încercări bacteriologice.

Apă Canal mai spune că toate probele de apă sunt prelevate din fluviul Nistru, la punctele de recepţie a apei la etapele de tratare, rezervoarele de apă potabilă, reţeaua centralizată de distribuţie a mun. Chişinău, fântânile arteziene şi fântânile cu izvor local, aflate în gestiunea ACC, precum şi cele din apeductele nou-construite, care ulterior se conectează la sistemul centralizat municipal, după înlăturarea scurgerilor, a plângerilor clienţilor, de la agenţi economici şi persoane fizice etc.

Rezultatele monitorizării calității apei potabile din rețeaua municipiului Chişinău pot fi accesate de către consumatori AICI.