O altă problemă menționată de vicedirectorul Regiei „Autosalubritate” este lipsa spațiului necesar pentru crearea platformelor. În total, în oraș există 940 de platforme de deșeuri, din care mai puțin de jumătate (430 de platforme) dispun de containere pentru deșeuri separate.
Un alt aspect important menționat de Alexandru Bajura este că, din punct de vedere administrativ, se consideră platformă pentru deșeuri orice spațiu destinat depozitării gunoiului, fie că e vorba de un singur container, sau de ghenele de gunoi din scările de bloc. De fapt, o platformă pentru deșeuri în adevăratul sens ar trebui să dețină și facilități pentru colectarea selectivă.
Majoritatea platformelor de gunoi au fost construite încă din timpul sovietic, atunci când numărul de platforme și containere era calculat în funcție de câți locatari le vor folosi.
Despre blocurile nou-construite, Alexandru Bajura spune că acestea au platformele pentru deșeuri amenajate special cât mai restrâns, ca să nu lase loc pentru multe containere. Din acest motiv, mașinile Autosalubrității sunt nevoite să facă mai multe drumuri pentru a ridica tot gunoiul, iar containerele pentru deșeuri selective nu sunt o prioritate.
Funcționarul și-ar dori ca toate blocurile noi să aibă delimitat spațiu suficient pentru containerele de colectare selectivă. În realitate, multe din aceste clădiri nu au nici măcar loc pentru containerele de gunoi menajer. „Eu înțeleg intenția de a minimiza totul, deoarece pământul e scump, însă asta devine o barieră în dezvoltarea sistemului de sortare a deșeurilor”, a precizat Alexandru Bajura.
Datele oferite pentru Ecopresa.md arată că, în total, orașul Chișinău are circa 12.400 de containere pentru deșeuri. Cele mai noi containere au fost instalate în 2020, în număr de 190 – foarte puțin, în opinia vicedirectorului „Autosalubritate”.